Logo van Werkis
0
Inschrijven
Verder met accountma...

Verder met / Accountmanager Maxime: "Betrokken werkgever"

31 jan. 2023

Edwin Maas

In Verder met / staan de hardwerkende gezichten achter Werkis centraal. Maandelijks gaan we met onze collega’s in gesprek, achterhalen we de kernwaarden binnen de organisatie en delen we onvergetelijke (werk)ervaringen. Maxime Siebelink, Accountmanager voor vestiging Lelystad, vertelt ons over de oprechte betrokkenheid binnen de organisatie en de unieke samenwerking tussen de collega’s van verschillende vestigingen.

In Verder met / staan de hardwerkende gezichten achter Werkis centraal. Maandelijks gaan we met onze collega’s in gesprek, achterhalen we de kernwaarden binnen de organisatie en delen we onvergetelijke (werk)ervaringen. Maxime Siebelink, Accountmanager voor vestiging Lelystad, vertelt ons over de oprechte betrokkenheid binnen de organisatie en de unieke samenwerking tussen de collega’s van verschillende vestigingen.

Geboren en getogen in Lelystad, vierentwintig lentes jong en gedreven door een passie voor klantcontact. Met jarenlange werkervaring in de horeca en twee afgeronde opleidingen in hotel- en eventmanagement is het streven naar gastvrijheid en klanttevredenheid Maxime met de spreekwoordelijke paplepel ingegoten. Tijdens haar afstudeerperiode kwam ze voor het eerst in contact met de rol van accountmanagement. Maxime vertelt: “Ik ondersteunde mijn collega’s in het onderhouden en beheren van de klantrelaties en daar kreeg ik energie van. Toen heb ik besloten om na het afronden van mijn studie op zoek te gaan naar een functie als Accountmanager.” En die vond ze bij Werkis. Inmiddels is Maxime al ruim anderhalf jaar van vaste waarde voor het team in Lelystad.

Een organisatie die je kan blijven verrassen

Zo besloot ze haar loopbaan in een andere branche te vervolgen en haar commerciële en communicatieve vaardigheden binnen Werkis verder te gaan ontwikkelen. Maxime legt uit: “Ik had behoefte om met mensen te werken en was op zoek naar een werkgever waarbij ik de ruimte zou krijgen om te kunnen groeien als Accountmanager. Op dat moment reageerde ik op een openstaande vacature binnen Werkis. De volgende dag werd ik gebeld en nog geen twee weken later startte ik op de vestiging in Lelystad. Dat was echt heel gaaf.”

“Direct maakte ik kennis met de kenmerkende betrokkenheid die binnen de gehele organisatie leeft.” Dat begint bij het eerste contact. Maxime vertelt ons hoe ze de gesprekken tijdens het sollicitatieproces heeft ervaren: “Hoe ben je als persoon? Welke normen en waarden heb jij meegekregen? En past dat bij onze organisatie? Deze vragen vormen het vertrekpunt voor een eventuele samenwerking en daarbij is oprechte belangstelling in jou als persoon hetgeen dat overheerst. Werkis geeft mij een gevoel dat ik nog bij geen andere organisatie heb ervaren.”

Ze vervolgt: “Werkis is de werkgever die niet alleen uitspreekt betrokken te zijn, maar waarbij je daadwerkelijk keer op keer deze betrokkenheid ervaart. En dat is uniek. Bloemen op je eerste werkdag en verjaardagskaarten van de verschillende vestigingen zijn kleine gebaren die een grotere boodschap representeren. De organisatie blijft mijn verwachtingen als werknemer continu overtreffen. Zo heb ik onlangs vervroegd een vast contract mogen ontvangen. Bij soortgelijke vervolgstappen van collega’s wordt op een gepaste en feestelijke manier stilgestaan. Het is bijzonder dat een organisatie je op die manier kan blijven verrassen.”

Op die manier houden we elkaar scherp

Die betrokkenheid uit zich ook in de behoefte om elkaar te helpen groeien en ontwikkelen. Niet alleen door samen trainingen te volgen, maar ook door elkaar aan te spreken op de werkzaamheden en resultaten. “De collega’s binnen Werkis worden gestimuleerd om elkaar op een positief-kritische manier te benaderen en elkaar zo aan te sporen het beste uit onszelf te halen. Op die manier houden we elkaar scherp.”

Maxime vertelt dat het geven van feedback niet altijd gemakkelijk is, maar dat het de samenwerking uiteindelijk wel versterkt. “Hoe hechter de relatie tussen de teamleden, hoe makkelijker en prettiger het is om elkaar ergens op aan te spreken. Je moet elkaar alles kunnen zeggen. In teamsessies leren we elkaar beter kennen door hierover in gesprek te gaan en te achterhalen op welke manier iedereen het beste kan worden benaderd. Effectief communiceren leidt uiteindelijk ook tot het beste resultaat.”

Ook de vele activiteiten, borrels en reizen dragen natuurlijk bij aan het creëren van een sterke band tussen de verschillende teamleden. Maxime vertelt: “Ik merk dat ik daar echt veel waarde aan hecht. Successen worden samen gevierd en de organisatie weet waar de medewerkers plezier uit halen. De collega’s vinden het bijvoorbeeld belangrijk om te sporten en Werkis speelt hierop in door toernooien te organiseren en beweging toegankelijk te maken. Het is hard werken en hard genieten. Zo leer je elkaar nog beter kennen in een andere setting.”

Omdat iedereen het verdiend om een passende baan te vinden

Bij Werkis vinden we het belangrijk om ons regionale netwerk blijvend te vergroten en in te zetten om zo doeltreffend mogelijk te kunnen bemiddelen in vraag en aanbod op de arbeidsmarkt. Maxime vertelt hoe we hier als organisatie op inspelen: “De verschillende vestigingen staan continu met elkaar in contact en zijn betrokken bij de kansen en uitdagingen die zich in de verschillende regio’s voordoen. Ons team in Lelystad werkt bijvoorbeeld nauw samen met de collega’s die werkzaam zijn op de vestigingen in Almere en Harderwijk. Zo zijn we gezamenlijk beter in staat om op urgente en plotselinge hulpvragen van onze klanten te reageren. Daarnaast vinden we het belangrijk om ons als collectief in te zetten in de zoektocht naar een passende baan voor iedere kandidaat.”

En met inmiddels acht vestigingen in Midden-, Noord- en Oost-Nederland kunnen we ook steeds meer werkzoekenden ondersteunen in het vinden van de juiste baan. Maxime vervolgt: “Bij Werkis willen we iemand graag meerdere opties aanreiken en stimuleren we kandidaten dan ook bij verschillende werkgevers op gesprek te gaan. Door samen te werken met andere vestigingen kijken we ook naar vacatures buiten ons eigen netwerk. Gewoon omdat iedereen het verdiend om een passende baan te vinden. Het komende jaar willen we deze regionale verbinding tussen de vestigingen in Lelystad, Almere en Harderwijk dan ook optimaal gaan benutten door vaker bij elkaar op locatie te werken en gezamenlijke bedrijfsbezoeken te plannen.”

Verder met werk bij Werkis?

Wil jij je net als Maxime verder ontwikkelen als Accountmanager? Ga jij ook graag aan de slag in een andere branche? Of wil jij werken voor een betrokken werkgever met oog voor jouw ambities? Bij Werkis zijn we doorlopend op zoek naar collega’s die klaar zijn om het beste uit zichzelf te halen. Met inmiddels acht verschillende vestigingen zijn de mogelijkheden (bijna) eindeloos! Bekijk direct onze openstaande vacatures.

Werkis is een erkende intermediair van arbeid. Bij Werkis vinden we dat elk mens het verdient om passend werk te doen. Daarom zetten we ons iedere dag in voor de tevredenheid van onze klanten en opdrachtgevers. Gewoon vanuit de overtuiging dat we ons werk goed willen doen.

Nieuwsgierig naar de ervaring en ontwikkeling van andere collega’s? Lees dan ook de blogs waarin we we Merel en Tim aan het woord laten.

Cta image

Wil je snel aan de slag?

Neem contact met ons op en we zullen je zo snel mogelijk helpen!

Contact opnemen via Whatsapp