Een hecht team, oprechte interesse onderling, doorgroeimogelijkheden, waardering, gezelligheid: zo ervaar ik het werken bij Werkis vanaf het moment dat ik bij hen binnenstapte. Ik ben accountmanager, omdat ik graag met mensen werk. De functie is zowel commercieel als mensgericht. Je zit namelijk met zowel klanten als kandidaten om tafel. Deze combinatie maakt het werk erg leuk. Benieuwd hoe mijn dag eruit ziet? Lees snel verder!
Het is maandag: we gaan er weer met volle bak tegen aan! Met een bak koffie praten we bij over het weekend, waarna het tijd is voor het weekoverleg. Hierin delen we de nieuwe ontwikkelingen met elkaar. Er wordt onder andere besproken welke kandidaten we aan een nieuwe baan hebben geholpen, welke kandidaten op sollicitatiegesprek mogen komen en welke bedrijfsbezoeken we hebben deze week. Zo zijn we altijd op de hoogte van de kandidaten, vacatures, nieuwe en bestaande klanten en bepalen we samen de doelen voor de komende week. Na de aftrap van de week gaan we vol energie aan de slag om wederom goede resultaten neer te zetten.
Om tien uur heb ik een intakegesprek gepland met een potentiële kandidaat. Inmiddels heb ik haar cv per mail ontvangen. Tijdens het gesprek bespreken we haar werkervaring, opleiding en wat ze in een baan zoekt. Een van de vacatures die in behandeling heb, is een vacature voor een magazijnmedewerker (M/V). Ik vertel haar over de werkzaamheden en het desbetreffende bedrijf en ze laat me weten geïnteresseerd te zijn. Vervolgens vertel ik haar over de verdere procedure. Ik bel mijn klant om mijn contactpersoon bij te praten over het gesprek en de andere kandidaten die ik voor deze vacature in gedachten heb. Ze geven aan twee kandidaten te willen spreken. Ik breng de kandidaten op de hoogte en bevestig de afspraak per mail. Ik app de kandidaten om ze succes te wensen met het gesprek. Na het gesprek bel ik de kandidaat en mijn klant hoe het gesprek is verlopen. Hopelijk zijn ze beide enthousiast!
Na het intakegesprek is het is tijd voor mijn afspraak met een ervaren productieleider. Ik vond zijn profiel op een jobsite en heb hem benaderd. Door een reorganisatie is hij nu op zoek naar een nieuwe baan. Ik heb hem uitgenodigd voor de vacature van productieleider (M/V). Vanwege zijn ervaring en kennis sluit hij naar mijn mening goed aan bij de openstaande vacature. Helaas geeft de klant aan dat de vacature is opgevuld. Ik besluit bedrijven in de omgeving te bellen en de productieleider telefonisch voor te stellen door middel van telefonische acquisitie. Eén bedrijf is enthousiast en wil de kandidaat spreken. Ik maak een afspraak om kennis te maken. Vervolgens mag de kandidaat op gesprek en starten bij de prospect.
Ondertussen is het alweer 12.00 uur: tijd voor pauze! We eten altijd met het hele team samen. Na de lunch is er altijd genoeg tijd over voor een potje tafeltennis, wandelen of een ander spel.
Na de pauze kunnen we er weer tegenaan. Ik besluit wat administratieve werkzaamheden te doen. Een nieuwe klant moet nog in het systeem gezet worden. Hiervoor heb ik informatie van de klant nodig. Ze heeft de benodigde formulieren al ingevuld, dus dit gaat gemakkelijk. Een kandidaat mag bij deze klant starten, hiervoor moet ook alle informatie in het systeem worden gezet. De informatie die ik niet kan vinden probeer ik in het cao op te zoeken. Wanneer alle administratie is afgehandeld, kan het contract worden geprint. In de tussentijd belt een werknemer om zich ziek te melden. Hij is ziek naar huis gegaan. Ik wens hem beterschap en meld hem ziek in het systeem.
Om 14.00 uur komt een kandidaat het contract ondertekenen. Een speciaal moment voor zowel de kandidaat als mijzelf. Hij is erg blij met zijn nieuwe baan en heeft zin om te beginnen aan deze nieuwe uitdaging! We lopen het contract door en ik beantwoord zijn vragen. Vervolgens bespreken we de ARBO checklist, een lijst met eventuele risico’s. Wanneer alles ondertekend is kan ik hem feliciteren met zijn nieuwe baan. Met een tas vol gadgets en natuurlijk het contract gaat hij tevreden na huis.
Na de contract ondertekening heb ik een afspraak bij mijn klant. Ik bespreek de voortgang van een werknemer. Het gaat erg goed en ze willen haar een contract aanbieden. Dat kan uiteraard, dit is een mooie kans voor haar. Vervolgens bespreken we de openstaande vacatures, hier gaan wij ons best voor doen. Ten slotte doe ik een werkplekinspectie. Aan de hand van de ARBO checklist bekijk ik of alles volgens veiligheid verloopt. Daarnaast is er een kandidaat gestart bij mijn klant. Ik heb van de werknemer gehoord dat hij het erg naar zijn zin heeft. Erg benieuwd ben ik naar de reactie van de klant. De klant is uitermate tevreden en vraagt of wij nog iemand hebben gesproken voor de functie van klantenservice. Deze vacature komt binnenkort beschikbaar bij het bedrijf. Wat leuk nog een vacature om op te vullen!
Rond half zes ben ik weer terug op de vestiging. Het einde van de werkdag is aangebroken. Ik maak nog even een to do list voor morgen en ben benieuwd wat die dag weer zal brengen. Bij Werkis is namelijk geen dag hetzelfde. Ik schud mijn collega’s de hand en wens hen een fijne avond. Het was weer een geslaagde dag!
Vond jij de dag van Merel interessant? Lees dan ook over de week van onze accountmanager Madelon!
Categorieën
Populaire artikelen
Neem contact met ons op en we zullen je zo snel mogelijk helpen!
Contact opnemen via WhatsappJammer dat de juiste vacature er vandaag niet tussen zat, maar wij helpen je graag verder. Laat je gegevens achter en wij helpen je graag vrijblijvend om alsnog de perfecte baan voor jou te vinden!
c , Fijn dat elkaar wat beter gaan leren kennen
Als we mailen, doen we dat naar
Hi , Fijn dat elkaar wat beter gaan leren kennen
Super, Als we mailen, doen we dat naar
weet vast een leuke functie te vinden voor jou!